ეს ფოტო შესაძლოა არაა best-off-ებში ბრესონის (თუმცა მე მგონია კომპოზიციას რომ შეხედავ, ადამიანების განაწილებას კადრში, მანქანის კიდეს, ეკლესიას და უკან მთებს, მიხვდები, რომ კლასი კლასია), მაგრამ ძალიან ახლობელია ჩვენთვის და ამიტომაც დავდებ..
[attachmentid=10305]
ალავერდი, 1972 წელი.
აჰა მეორეც. ესეც ჩვენზეა და იმიტომ თორემ ფოტოები წამოვაააა... ოოოო!
1950. ირანი. ქართული სოფელი აკორე.
[attachmentid=10306]
ჰო, მოკლედ... წავიდა ბრესონიადა ისევლე... 10X ვიღაც-ვიღაცეებს..

[attachmentid=10390]
ნუ ღელავთ, ხონთქარო..

ბატონ ბრესონს ჰქონდა ასეთი აზრი იმ სტილზე, რასაც თავის ფოტოებში ნერგავდა: "დაე, არაფერი მოხვდეს ჩემს კადრში, თუ არ შექმნის გეომეტრიას!" (თავხედურად თავისუფალი თარგმანი..

[attachmentid=10391]
აი, კიდევ ერთი მაგალითი იმისა, თუ როგორ შეიძლება "ცივსისხლიანი" გეომეტრია გასულიერდეს ფოტოში..
[attachmentid=10398]
ესეც რამდენიმე უცნობილესი ფოტკა... როგორც ამბობენ, ბაბუა ანრის თავის ფოდიუსიან ლაიკაზე ორად ორი ლინზის ხმარება ჰყვარებია: 35მმ და 50მმ. კიდევ ერთი რამ: ჩემი აზრით საუკეთესო ქმნილებები სწორედ იმ პერიოდიდან აქვს, როცა ფოტოკამერა ახალაღებული ჰქონდა ხელში, ანუ პირველი 4-5 წელი, 30-იანებში... მერეც მაგრებია, მარა ჩტო ტო დუში მენშე.. იმხო, რასაკვირველია.
მესამე ფოტკა ლონდონშია გადაღებული, ხალხი რომ ელოდებოდა მეფე ჯორჯ VI-ის კორონაციას..
მეოთხე ესპანეთში 1933 წელს, მეექვსე ფოტკა - ანრი მატისია თავის სახელოსნოში, მეშვიდე - მოქანდაკე ჯაკომეტი, მერვე კი თავად HCB ახალგაზრდობაში, მეცხრე - ბატონი ბრესონი მოწიფულობაში..
[attachmentid=10408][attachmentid=10407]
[attachmentid=10406][attachmentid=10409]
[attachmentid=10410]
[attachmentid=10411][attachmentid=10412]
[attachmentid=10413]
[attachmentid=10414]