შოთამ აიღო თავზე და ნიკამ პრასვეტლენიე, თორემ 1/500-ზე სმაზიო რო კითხულობდა, მეთქი რას იღებს ასეთს ეს შეჩვენებული-თქო, ვფიქრობდი! დაჟე პატრულგამოკიდებულ მაშინას გააჩერებდა მამენტ და იავიცი, იავიცი..
Guja,
QUOTE
თურმე ფირზე ზერნო ექსპონომეტრის ბრალი ყოფილა
შენ იხუმრე და მართალია რაღაც ამბავში ლოლსკი.. არასწორი ექსპონომეტრია, ხელს უწყობს ხოლმე ზერნოს წარმოჩინებას, ისევე როგორც ფირის გამჟღავნებისას დროის მონაკვეთის არასწორი შერჩევა ან პუშ-პროცესი...
ვაა! აქ რა სერიოზული დისკუსია გამართულა კაცო! მაშ 1/500 -ზე ყველაფერს "ყინავს" არა? კაია...ერთი ეს მითხარით, ანკერის მექანიზმი როგორ რეგულიგრდება საშუალოფორმატზე ფარდის აჩქარების დასაბალანსებლად...
ისე გინდათ ახლა გაკაიფოთ. ოღონდ ეს თეორიაა და არა პრაქტიკა და ამაზე დავას აზრი არა აქვს. სწრაფად მოძრავი ობიექტების გადაღებისთვის შტორკებიანი ზატვორი არ ვარგა. ცენტრალური უნდა. ანუ ციფრული სასაპნეები მაგაში ჯობნის DSLR-ებს. ახლა ავხსნი რატო:
როგორ ხდება შტორკებიან (ლამელებიან) ზატვორებში მოკლე დაყოვნებების მიღწევა? ჯერ იღება პირველი შტორკა და მერე მეორე კეტავს. გრძელ დაყოვნებებზე სანამ მეორე დაკეტვას დაიწყებს სპეციალური ტაიმერი ამ დაკეტვას აყოვნებს. (მაგალითად ზენიტების უმრავლესობას ეგ ტაიმერი არა აქვს და ამიტომ გრძელი დაყოვნებები მაგაზე არაა, სამაგიეროდ პრაკტიკაზე არის და 1 წამამდე დაყოვბებები აქვს). შემდეგ გვაქვს 1 დაყოვნება რომელზეც როგორც კი პირველი შტორკა კადრს ბოლომდე გახსნის ეგრევე იწყებს მეორე შტორკა დახურვას. ეს დაყოვნება თან ვსპიშკის სინქრონიზაციისთვის გამოიყენება და ნებისმიერი SLR აპარატის აღწერაშია მოცემული (მაგალითად ზენიტენზე 1/30 და ქენონ 10D-ზე 1/250). უფრო მოკლე დაყოვნებების მისაღწევად მეორე შტორკა კადრის დახურვას იწყებს მანამდე სანამ პირველი ბოლომდე გახსნის ანუ კადრზე ექსპონირება ხდება მოძრავი ზოლით. და ეს ზოლი მით უფრო ვიწროა რაც მოკლე დაყოვნებას აყენებ. მაგრამ შტორკების მოძრაობის სიჩქარე ერთნაირია. შესაბამისად ზენიტისნაირი ჰორიზონტალურად მოძრავი შტორკებიანი აპარატის შემთხევვაში მკადრის მარჯვენა მხარის დაშუქებასა და მარცხენა მხარის დაშუქებას შორის ინტერვალი ერთნაირია (მიახლოებით) 1/60 და 1/500 დაყოვნებებზე (ვერტიკალურად მოძრავ შროტკებიან ზატვორებზე ქვედა და ზედასთვის გავქ იგივე). რას იწვევს ეს. ვთქვათ ვიღებთ მოძრავ მანქანას. თუ მანქანა მოძრაობს შტორკების მოძრაობის მიმართულებით მაშინ ის კარდში გაიწელება (თუმცა სმაზი არ იქნება, თითქოს ფოტოშოპში გაწელე ისე იქნება). ანალოგიურად თუ მანქანა პირიქით მოძრაობს ის შეიკუმშება. ცერტიკალურ ზატვორებზე მანქანა საერთოდ დამახინჯდება ისე რომ ზედა ნაწილი წინ იქნება და ქვედა უკან.
ვოტ ტაკ. ცხადია თანამედროვე SLR-ებზე ეგ უკვე ნელ-ნელა არააქტუალური ხდება. რაც მეტია ვსპიშკის სინქრონიზაციის 9ანუ ზატვორის სრული გახსნის) დაყოვნება მით უფრო ნაკლებად გვაქ ეს ეფექტი.
Nika, აინშტაინი ხარ რაღა. აბა მითხარი სინათლის სიჩქარით მიძრაობისას რა დაყოვნებაა საჭირო სმაზი რო არ მოგცეს Raulito, მხოლოდ ზოგადად რაულჩიკ, მხოლოდ ზოგადად 100 ფირს რა ზერნიც აქვს გენებში იმაზე მეტს ვერცერთ შემთხვევაში ვერ მიიღებ გინდა პუშე და გინდა პულე მარა მართალია რო შესაძლოა უფრო გამოაჩინო ანუ თვალით დასანახი გახადო