ვეთანხმები Magdu-ს იმიტომ რომ ყველამ თავისი საზღვარი უნდა იცოდეს და არ უნდა გადააჭარბოს. მაგრამ ფოტოს გააჩნია რისთვის გინდა თუ პროფესიონალი ფოტოგრაფი ხარ მაშინ არ უნდა გჭირდებოდეს დამუშავება, მაგრამ იგივე სარეკლამო ფოტო არარსებობს დამუშავების გარეშე
იცით რა...... ჩემის აზრით ყველა პროფესიონალური და ნახევრად პროფესიონალური კამერით გადაღებულ ფაილს ჭირდება დამუშავება. რაც გინდა კარგად გადაიღო (ფირით) თუ კარგად არ გაგიმჟღავნეს ცუდად იქნება საქმე, ასეა ციფრული ფაილიც, ფოტოშოფი ამ ფაილის ქიმიაა და თუ კარგად არ დაამუშავე იგივეს მიიღებ.
ჩემი აზრით ფოტოს დამუშავების დროს კონტრასტის და ლეველების მცირე კორექტირება არ მიმაჩნია პრობლემად. მაგრე ახლა ფოტოაპარატს აქვს უამრავი პარამეტრის შეცვლის შესაძლებლობა. მაშინ ესენიც უნდა ვუარყოთ. მაგ. განათებულ ადგილზე ვაყენებთ შესაბამის ფუნქციებს ისე, რომ ფოტო ნორმალური გამოვიდეს ხომ? ე.ი. რაღაცას ვცვლით, რომელიც ბუნებაში იმ წამს ისე არ არის. ასე არის და მემგონი არ ვცდები? იევიცი, იევიცი
ჩემი აზრით და არამარტო როცა ფოტოს იღებ ყოველივე ბუნებრივობა ქრება........
ის უკვე ხელოვნებაა და შენ თუ შეალამაზებ მას არც "ბუნებრივობას" დაუკარგავ(მეცინება როცა ფოტოს ბუნებრივობაზე საუბრობენ)პირიქით სასიამოვნო საყურებელს გახდი......და როგორ დაამუშავებ ეგ უკვე გემოვნების და ცოდნის საქმეა და ვიღაცა თუ ვერ ამუშავებს ნორმალურად არ უნდა ვთქვათ რომ დამუშავება დაუშვებელია......
თუ ფოტოს არ უხდება ის ფერები,მისი გადასხვაფერებაც დასაშვებად მიმაჩნია,რადგან ეს ხელოვნებაა და ყველაფერი უნდა მოსინჯო რომ მიზნამდე მიხვიდე.......
კიდე რა მნიშვნელობა აქვს პროფესიონალი ხარ თუ მოყვარული.....სულელური თემაა,რადგან დღეს ფოტოშოპის გარეშე ვერაფერს ვიზამთ და უნდა ვაღიაროთ რომ ეს ასეა..
ჩემი აზრით, თუ ფოტო განიცდის სერიოზულ დამუშავებას (არ ვგულისხმობ კონტრასტს და ა. შ. ) ის ფოტონამუშევარი აღარ არის იმიტომ რომ აღარ ასახავს იმ რეალობას, რაც რეალურად არსებობს. ის უკვე ავტორის გემოვნების და ფანტაზიის ნაყოფია, რასაც ცოტა ფოტოშოპის ცოდნა და ცოტა გემოვნება უნდა. და მეტი არაფერი....
ვთვლი რომ ეგ მაინც ფოტოამუშევარია რადგან შენ ის რეალობა რაც გადაიღე ,მაშინ დაკარგე როცა ფოტო გადაიღე
მე ვთვლი რომ, ჟანრს გააჩნია. რეპორტაჟს არ ჭირდება დამუშავება, თუ მანდამაინც კროპი შეიძლება. პეიზაჟი და პორტრეტი კი განსხვავებული ჟანრებია და უხდება დამუშავება მეტი ესთეტიკისთვის და ამ ხერხს პროფესიონალებიც მიმართავენ. მითუმეტეს ციფრულ ფოტოგრაფიაში. პირადათ მე ვცდილობ გადავიღო ის რაც არის და ზუსტად ისე როგორც არის, იმიტომ კიარა რომ დადგმული ან დამუშავებული ფოტო არ მომწონს, უბრალოდ იმიტომ , რომ ნამდვილს ვანიჭებ უპირატესობას.
ჩემი აზრით უმრავლეს შემთხვევაში ფოტოს ჭირდება დამუშავება,მაგრამ ამ დამუშავებაში არ ვგულისხმობ გადამუშავებას ძირითადად ფოტოშოპს ვიყენებ კონტრასტის მომატებაში და ხშირად ვიყენებ კლონირებასაც,ხშირ შემთხვევაში პარკების და ძირს დაგდებული ნაგავის ამოსაშლელად,მაგრამ არსებობს ისეთი ფოტოებიც,რომლებსაც საერთოდ არაფერი არ ჭირდება და შეიძლება შენი დამუშავებით ყველაფერი გააფუჭო
არ ვიცი რამდენად კორექტული და სწორი ვარ, მაგრამ ჩემი აზრით ნებისმიერი ადამიანი ყოველდღიურად აკეთებს თავის თავის მარკეტინგს... ფუთავს მას რაღაც რაღაც მახასიათებლებით და წარადგენს სხვებთან....
ფოტოს დამუშავებაც მარკეტინგული ელემენტია, რომლის შედეგადაც ხდება ფოტოგრაფის მიერ ნამუშევრის შელამაზება. რათა იგი აუდიტორიას (თავისი აზრით) საუკეთესო სახით შესთავაზოს...
და ვინ თქვა მერე რომ ეს ყველაფერი ცუდია? უკეთესის ქმნისკენ მისწრაფება უბრალოდ ბუნების მიერ ადამიანისათვის მინიჭებული თვისებაა და მგონი ყველანი ვემორჩილებით...
ჩემი აზრით თითოეული წევრი როდესაც სურათს ამუშავებს, ცდილობს რომ თავისი აზრი და განწყობა უკეთესად გამოხატოს, რითაც ის თავისი თავის მარკეტინგს აკეთებს... ამის შედეგად ხდება შემდგომ და შემდგომ მისი აღიარება... თორემ ფიროსმანი თავისი სიცოცხლის მანძილზე მედუქნე მხატვარი იყო და შემდეგ მოხდა მისი აღიარება....
ხოდა იმის შემდეგ რაც გაღიარებენ თანდათან აღარ ხდება საჭირო ხელოვნური დანამატები, რადგანაც შენ შენი ბრენდი შექმენი - უკვე გაღიარა საზოგადოებამ და შესაბამისად აღარცაა საჭირო რაიმე განსაკუთრებული ქმედებების ჩადენა...
სწორედ ამიტომ აღარ სჭირდებათ ფოტოგრაფებსა და მასტერებს ფოტოშოპი... ისინი სახალხოდ აღიარებულნი არიან, შესაბამისად აღიარებულნი არიან მათი ყველა ნამუშევარი...
P.S. ნუ ეს იყო ჩემი კუთხიდან დანახული საჭიროება ფოტოს დამუშავების....
anitusha, ფოტონამუშევარი არაა მარტო ის რასაც შენ რეალურად გადაიღებ. ჩემი ფოტოების 90% ვერავინ ვერ ნახავს დაუმუშავებელს, იმიტომ რომ ის ისეთი არაა როგორიც მე მინდა რომ იყოს. ასე რომ დამუშავება აუცილებელია. მაგალითად, ფერები(რომელიც ყველა ციფრულ კამერას სხვადასხვა აქვს და ყველა ფირს სხვადასხვა) კონტრასტი და კიდევ უამრავი სხვა რამ. ფოტოს დამუშავებისას მთავარია ფოტოს პირვანდელი სახე იყოს შენარჩუნებული, მაგრამ ამას როგორ შევინარშუნებ ეგ ჩემი საქმეა, თან კიდევ შენ ხომ არ იცი ამ ფოტოს ავტორს რა ქონდა ჩაფიქრებული, იქნებ დაუმუშავებლად იმ ეფექტის მიღება შეუძლებელია?
Sebastian, ნებისმიერ ფოტოს უნდა დამუშავება. შეიძლება ის შენ კამერის რაიმე ფუნქციებით დაამუშავო, გამჟღავნებისას, ან თუნდაც ფოტოშოფში, მაგრამ მაინც უნდა. მითუმეტეს თუ ციფრულით იღებ.
ჩემთვის კი ყველაფერი გაცილებით მარტივია - გამოცდილებასთან, შესაბამისი უნარ-ჩვევების და ტექნიკის დახვეწასთან ერთად ფოტოში ფოტოშოპით ჩარევის საჭიროება კლებულობს ანუ, რაც უფრო მაღალია პროფესიონალიზმის დონე, მით ნაკლებია ფოტოში უხეში ჩარევის შემთხვევები. ამას კი დრო და მონდომება სჭირდება. მიუხედავად ზევითმოყვანილისა - კონტრასტის, ფერის კორექციის და მასკებით მუშაობა (ანუ, ფოტოს ნაწილის ჩამუქება/გაღიავება) ჩემთვის ალბათ ყოველთვის მისაღები დარჩება. ჩემი აზრით, ეს გზა ყველა დამწყებმა ფოტოგრაფმა უნდა გაიაროს და დროთაგანმავლობაში მინიმუმამდე დაიყვანოს ფოტოშოპის მოხმარება
აი ეს მომწოონს, ტყუილა კი არ შეგარქვეს მისტერ პრეზიდენტი
არ იყენებდე შენი მიზნისათვის თანამედროვე შესაძლებლობათა მთელ სპექტრს ხელმისაწვდომობის ფარგლებში, თუკი ეს მოგეხმარებოდა შენი იდეის რეალიზაციაში, ჩემი აზრით უკულტურობაა.
მემგონი თემის ავტორი ამბობდა იმას რომ ზედმეტი დამუშავების წყალობით ფოტოები თავის რეალურ სახეს კარგავდენ და ამ დროს მოგებული რჩება არა ფოტხელოვანი არამდე კომპიუტერის კარგად მცოდნე.
ჩემი აზრით, დამუშავება მხოლოდ მცდელობაა სუსტი ნამუშევრის დიდ ნამუშევრად გარდაქმნისა, მცდელობა დაბალი დონის ფოტოების უმაღლესი ნამუშევრებისთვის ხელოვნური მიმსგავსებისა ...